Асноўныя публікацыі супрацоўнікаў аддзела

 Пракоп’ева Святлана Іванаўна

Аўтар навуковага каталога " Скульптура краін Заходняй і Усходняй Еўропы ў зборы Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь "(Мінск: Белпрынт, 2008) і шэрагу навуковых артыкулаў:
 

  • Скульптура Западной Европы в собрании Национального художественного музея Республики Беларусь. Новые атрибуции // Тезисы докладов конференции, посвященной итогам научно-исследовательской работы Национального художественного музея Республики Беларусь за 1998 год. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 1999. – С. 10–11.
  • Французская гравюра XVIII в собрании Национального художественного музея Республики Беларусь // Аладаўскія чытанні. Матэрыялы канферэнцыі, прысвечанай вынікам навукова-даследчай працы за 2000 год. 23–24 мая 2001. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2001. – С. 6–7.
  • Офорты Жана Барбо // Паведамленні Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. Выпуск 3. – Минск: Белпринт, 2001. – С. 110–116.
  • «Юнона» Антонио Тарсия. К истории одного произведения // Бюлетэнь Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. № 1. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2002. – С. 10–11.
  • К истории одной атрибуции // Бюлетэнь Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. № 3–4. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2002–2003. – С. 23–24.
  • «Меркурий со свирелью» из собрания графа Ф. И. Паскевича // Художественное наследие Гомельщины. Научные чтения. Сборник статей. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2004.
  • Произведения английских граверов в собрании НХМ РБ // Аладаўскія чытанні. Тэзісы міжнароднай навуковай канферэнцыі. 20–22 мая 2002. Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2002. – С. 20–22.
  • Гравюры немецких мастеров в собрании Национального художественного музея Республики Беларусь // Аладаўскія чытанні. Матэрыялы канферэнцыі, прысвечанай вынікам навукова-даследчай працы за 2002 год. 2–3 чэрвеня 2003 года. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2003. – С. 16–20.
  • Новые атрибуции французских граверов ХХ в. из собрания НХМ РБ // Паведамленні Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. Выпуск 6. 2005. – Минск: Белпринт, 2007. – С. 214–226.
  • Польскае выяўленчае мастацтва XIX – першай паловы XX стагоддзя з калекцыі Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь – Sztuka polska przełomu XIX – XX wieku ze zbiorów Muzeum Narodowego Republiki Białoruś / Камплект паштовак на беларускай і польскай мовах // Складальнік і аўтар тэксту С. Пракоп’ева. – Минск: Альтиора, 2008.
  • Гравюры Джованни Оттавиани из серии «Лоджии Рафаэля в Ватикане» и Джованни Вольпато из серии «Станцы Рафаэля в Ватикане» в собрании НХМ РБ // Паведамленні Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. Выпуск 7. – Минск: Белпринт, 2008. – С. 116–136.
  • Новые атрибуции произведений французских граверов начала ХХ в. из собрания НХМ РБ // Паведамленні Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. Выпуск 7. – Минск: Белпринт, 2008. – С. 214–220.
  • Е. В. Аладова и история формирования коллекции европейской графики Национального художественного музея Республики Беларусь // Паведамленні Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. Выпуск 8. 2007. – Минск: Белпринт, 2010. – С. 242–254.
  • «Античности загадки и классицизма век». Офорты Доменико Монтагю и Жана Барбо // Паведамленні Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь. Выпуск 8. 2007. – Минск: Белпринт, 2010. – С. 108–110.
  • Гравюры из Мира в собрании Национального художественного музея Республики Беларусь. На правах гипотезы // Мірскі замак. Крыніцы стварэння музейных экспазіцый: гісторыка-дакументальныя матэрыялы і інфармацыйныя тэхналогіі: матэрыялы навукова-практычнай канферэнцыі (г.п. Мір, 29 мая 2009 г.). – Минск: Белпринт, 2013. – С. 140–153.
  • Атрибуция двух портретов из собрания Национального художественного музея Республики Беларусь // Acta Anniversaria. Зборнiк навуковых прац Нацыянальнага гiсторыка-культурнага музея-запаведнiка «Нясвiж». Т. 2. – Нясвіж: Нацыянальны гісторыка-культурны музей-запаведнік «Нясвіж», 2016. – С. 270–282.
  • Йозеф Зайбт. Портреты Пониньских из коллекции Национального художественного музея Республики Беларусь. Исследование и реставрация // Сохранение памятников изобразительного искусства и культуры. Исследования и реставрация. Материалы III Международной научно-практической конференции: Санкт-Петербург, 16–19 ноября 2018 г. / Институт имени И. Е. Репина; науч. ред. Ю. Г. Бобров; сост. А. И. Шаманькова. – Санкт-Петербург: Чистый лист, 2019. –С. 98–104.
  • Женщина в золотистом платье. Проба реконструкции сюжета. На правах гипотезы. // Реставрация историко-культурных ценностей: современное состояние и перспективы развития. Материалы международной научно-практической конференции. Минск–Мир, 12–13 марта 2019 года. – Мир: Музей «Замковый комплекс «Мир», 2019. – С. 51–61.
  • Надя Ходосевич-Леже. – Минск: Беларусь, 2019.
  • Казимир Стржеминьский (1888–1938) – «забытый» ученик Фердинанда Рущица // Творчество Фердинанда Рущица в контексте европейской художественной культуры: материалы научно-практической конференции, посвященной 150-летию со дня рождения художника (Минск, 9–10 декабря 2020 г.) / редкол.: С. И. Анейко [и др.]. – Минск: А. Н. Вараксин, 2020. – С. 99–110.
  • Двойная удача. Ранние произведения Антонио Молинари в коллекции Национального художественного музея Республики Беларусь // Аладовские чтения – 2021: материалы Международный науч.-практ. конф. (Минск, 27 мая 2021 г.) / М-во культуры Респ. Беларусь, Нац. Художств. Музей Респ. Беларусь; редкол.: С. И. Анейко [и др.]. – Минск: БелНИИТ «Транстехника», 2021. – С. 126–139.
  • Пракоп’ева С. І. «Ёсць дзівосны край...» Італьянскія шэдэўры з калекцыі Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь» // Мастацтва, № 10 (463). С. 14–16.

Аўтар і сааўтар буклетаў і каталогаў да часовых выстаў:
 

  • Анималистический жанр в изобразительном искусстве. Живопись, графика, скульптура из фондов Национального художественного музея Республики Беларусь. Буклет-каталог. – Минск: Национальный художественный музей Республики Беларусь, 2002.
  • Мастакі Парыжскай школы з Беларусі з карпаратыўнай калекцыі ААТ «Белгазпрамбанк», музейных і прыватных збораў. Арт-праект. Каталог выстаўкі 21.09.2012–14.01.2013 / У. І. Пракапцоў і інш. – Мінск: Чатыры чвэрці, 2012.
  • Встреча с Британией: английское искусство XVIII–XIX вв. Буклет-каталог. – Минск: Первая образцовая типография, 2015.
  • Mater Dei. Иконография одной любви: живопись и графика XV–XIX вв. из государственных и частных фондов города Перуджа и Национального художественного музея Республики Беларусь. Каталог выставки. Национальный художественный музей Республики Беларусь, Минск, 13 февраля – 3 мая 2015 / авторы концепции и кураторы выставки, редакторы каталога: Фабио де Кирико, Федора Боко. –Перуджа: Фабрицио Фаббри, 2015.
  • Восток–Запад. Каталог выставки произведений восточного и западноевропейского искусства князей Дондуковых-Корсаковых (14 ноября 2019 г. – 12 января 2020 г.) / сост. М. В. Казанцева и др. – Минск: Альтиора Форте, 2019.
  • Немецкая живопись и гравюра XVII – начала ХХ века в коллекции Национального художественного музея Республики Беларусь. Альбом-каталог / сост. С. И. Прокопьева. – Минск: Четыре четверти, 2020.
  • Итальянское изобразительное искусство XVI–XX веков в собрании Национального художественного музея Республики Беларусь. Каталог-альбом / сост. С. И. Прокопьева. На русском и итальянском языках. –Минск: «Колорград», 2021.

Лісай Юлія Уладзіміраўна 

Аўтар навуковых і навукова-папулярных прац па гісторыі мастацтва Беларусі XIX-пачатку XX стагоддзя (выдадзеных у Беларусі, Польшчы і Расіі):
 

  • Напалеон Орда / Наполеон Орда / Napoleon Orda / Альбом на трох мовах: беларускай, англійскай і рускай. Аўтар тэксту і складальнік Ю. У. Лісай. — Мінск: Беларусь, 2017.
  • Напалеон Орда (1807–1883). Ілюстраваная энцыклапедыя краіны. Выстава з калекцыі Нацыянальнага музея ў Кракаве ў Нацыянальным мастацкім музеі Рэспублікі Беларусь. Каталог. / Складальнікі: Харак А., Лісай Ю., Казакоўска-Зауха У. – Кракаў, 2017.
  • Русский импрессионизм: выставка из коллекции Национального художественного музея Республики Беларусь 01.11.2019–23.02.2020: каталог / Национальный художественный музей Республики Беларусь. Автор вст. статьи Лисай Ю.В. – Минск: Колоград, 2019.
  • Западноевропейский контекст и национальное своеобразие творчества Наполеона Орды // Материалы международной научной конференции, посвящённой 200-летию Наполеона Орды “Наполеон Орда: жизнь, творчество, художественное наследие”, Минск, 15–16 февр. 2007 г. / Ин-т искусствоведения, этнографии и фольклора им. К. Крапивы НАН Беларуси; гл. ред. А. И. Локотко. – Минск: Право и экономика, 2007. – C. 187–195.
  • Выступление в дискуссии по докладу К. Гутовской // Авангард и культуры: искусство, дизайн, среда. Сб. ст. / ЮНЕСКО, / Белорусский государственный университет; под. ред. И. Н. Духана. – Минск: ГИУСТ БГУ, 2007. – С. 12–20.
  • “Невядомыя” на палотнах Яна Хруцкага // Алеся. – 2010. – № 3. – С. 22–23.
  • Мстислав Добужинский. Старая Литва // Паведамленні НММ РБ. Вып. 8. – Мн.: Белпрынт, 2010. – С. 78–80.
  • Палотны Станіслава Жукоўскага вятскага перыяду са збору НММ РБ // Роднае слова. – 2010. – № 5.– С. 92–93.
  • К проблеме художественного пространства в русской пейзажной живописи. Пейзажи С. Жуковского «Осиновые дрова» и «Март» И. Левитана. // Мастацкая адукацыя і культура. 2012. № 2. – С. 45–52.
  • Художественное пространство как выражение национальной картины мира. Станислав Жуковский // “Імя ў гісторыі: Заходнепалескі рэгіён”. IV Навукова-практычная канферэнцыя. Зборнік дакладаў. 17 – 18 красавіка 2015. – Брэст: выдавецтва БрДзТУ, 2016. – С. 11-16.
  • Пейзажы Напалеона Орды: нацыянальная афарбоўка інтэрнацыянальнай ведуты // Напалеон Орда (1807–1883). Ілюстраваная энцыклапедыя краіны. Выстава з калекцыі Нацыянальнага музея ў Кракаве ў Нацыянальным мастацкім музеі Рэспублікі Беларусь. Каталог. – Кракаў, 2017. – С. 21–25.
  • Напалеон Орда. Ілюстраваная энцыклапедыя краіны // Мастацтва. – 2017.– № 12. – С. 18–20.
  • Zofia Maniakowska-Jazownik, Yulia Lisai. Nieznane praktyki Napoleona. Rysunki Ordy w innym świetle // Notes konserwatorski. 2017. Nr. 19. – S. 139–160.
  • Неизвестный автопортрет Александра Орловского из гомельского собрания Паскевичей // Гомельский дворцово-парковый ансамбль: от усадьбы до музейного комплекса: сборник материалов международной научно-практической конференции. – Гомель: Барк, 2019. – С. 91–97.
  • “Дикий Север” в творчестве Константина Коровина. Атрибуция пейзажа из коллекции Национального художественного музея Республики Беларусь // Реставрация историко-культурных ценностей : современное состояние и перспективы развития : Материалы международной научно-практического конференции (Минск – Мир, 12–13 марта 2019 г.) / науч. ред. В. И. Прокопцов; редкол.: С. И. Анейко и др. – Мир: Музей “Замковый комплекс “Мир”, 2019. – С. 96–105.
  • Утраченный пейзаж Аполлинария Горавского “Переход стада через реку Березину в окрестностях Бобруйска” // Пытанні мастацтвазнаўства, этналогіі і фалькларыстыкі. Вып. 27 / Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі; навук. рэд. А. І. Лакотка. – Мінск : Права і эканоміка, 2020. – С. 44–51.
  • Фердинанд Рущиц “У костела”. История создания в набросках // Творчество Фердинанда Рущица в контексте европейской художественной культуры : материалы научно-практической конференции, посвященной 150-летию со дня рождения художника (Минск, 9–10 декабря 2020 г.) / редкол.: С. И. Анейко [и др.]. – Минск: А. Н. Вараксин, 2020. – С. 47–66.
  • Картины Аполлинария Горавского на академической выставке 1853 года. / Ю. В. Лисай // Традыцыі і сучасны стан культуры і мастацтваў : зб. навук. арт. Вып. 2 / гал. рэд. А. І. Лакотка; Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі. – Мінск: Права і эканоміка, 2021. – С. 164–168.
  • «Не знаю, угодил ли я с портретом?» Портрет в творчестве Аполлинария Горавского / Ю. Лисай // Аладовские чтения – 2021 : материалы Международный науч.-практ. конф. (Минск, 27 мая 2021 г.) / М-во культуры Респ. Беларусь, Нац. художств. музей Респ. Беларусь; редкол.: С. И. Анейко [и др.]. – Минск: БелНИИТ «Транстехника», 2021. – С. 91–113.
  • «Чуткость к современности». Мемориальный пейзаж В. К. Бялыницкого-Бирули // Гісторыя Магілёва: мінулае і сучаснасць:зборнік навуковых артыкулаў ХІІ Міжнар. навук. канф., 25–26 чэрвеня 2021 г., г. Магілёў / уклад. І. А. Пушкін. – Магілёў: БДУТб 2021. – С. 249–256.
  • Пейзажи Аполлинария Горавского, написанные на Псковщине // Наш край: Литературно-краеведческий альманах. Выпуск 19. – [б.м.]: Издательские решения, 2021. – С. 18–29.

Кузняцова Ганна Уладзіміраўна 

Аўтар навуковых артыкулаў:
 

  • Влияние идей А. Палладио на дворцово-усадебную архитектуру Беларуси конца ХVІІІ — середины ХІХ вв. // Культура. Наука. Творчество: материалы международной научно-практической конференции / БГУ культуры и искусств; под ред. М.А. Можейко. – Минск, 2009. – С. 503–508.
  • Легенда старого вяза Ваньковичей // Белорусский родовод. Ваньковичи / сост.: Н.А. Голубева и др.; редкол.: Т.В. Белова [и др.]. – Минск: Беларус. Энцыкл. імя П. Броўкі, 2012. – с. 84–86.
  • Усадьба графского рода Толстых в Грудиновке. Пример русского палладианства в дворцово-усадебном зодчестве Беларуси конца XVIII – первой половины XIX века // Русская усадьба: два юбилея. Проблемы изучения и сохранения русского усадебного наследия в XXI веке: материалы международной научной конференции Общества изучения русской усадьбы; научный ред.-сост. М. В. Нащокина. – Москва, 2012. – С. 122–126.
  • Палац у Паланэчцы: гіпотэза аўтарства // Актуальныя праблемы мастацтва: гісторыя, тэорыя, методыка: матэрыялы ІІІ Міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі, 10–11 красавіка 2014 г. / [рэдкалегія: Ю.Ю. Захарына (адказны рэдактар) і інш.]. – Мінск, 2014. – С. 25–29.
  • Італьянскія рысы Асвейскай сядзібы // Беларускае Падзвінне: вопыт, метадалогія і вынікі палявых і міждысцыплінарных даследаванняў / пад агульнай рэдакцыяй Д. У. Дука, У. А. Лобача, С. А. Шыдлоўскага. – Наваполацк: ПДУ, 2014. – С. 13–15.
  • Габрусь Т., Андрэйчук Г. Выбраннікі Афіны: шлях праз Нясвіж // Мастацкія цуды нясвіжскай зямлі: матэрыялы навукова-практычнай канферэнцыі, [г. Нясвіж, 23 мая 2014 г./ складальнік В. У. Дадзіёмава]. – Нясвіж 2014. – С. 5–18.
  • Крыніцы паладыянства ў архітэктуры Беларусі // Acta Anniversaria: зб. навуковых прац Нац. гіст.-культ. Музея-запаведніка “Нясвіж” / НГКМЗ “Нясвіж”; рэдкал.: Ю. М. Бохан (галоўны рэдактар) [і інш.]. – Нясвіж, 2017. – С. 139–149.
  • Гісторыка-культурныя мадыфікацыі італьянскіх уплываў у архітэктуры Беларусі // Роднае слова. – 2018. – №8. – С. 79–82.
  • Рэнесансныя сады Італіі як крыніцы фарміравання агульнаеўрапейскай садова-паркавай культуры Еўропы XVIII – 1-й паловы ХІХ ст. // Пытанні мастацтвазнаўства, этналогіі і фалькларыстыкі. Вып. 24 / Цэнтр даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі; навук. рэд. А. І. Лакотка. – Мінск: Права і эканоміка, 2018. – С.68–75.

Барташук Дар’я Сяргееўна 

Аўтар навуковых публікацый:

Казимир Стабровский: художник-путешественник родом из Беларуси // Творчество Фердинанда Рущица в контексте европейской художественной культуры : материалы научно-практической конференции, посвященной 150-летию со дня рождения художника (Минск, 9–10 декабря 2020 г.) / редкол. : С. И. Анейко [и др.]. – Минск: А. Н. Вараксин, 2020. – С. 92–98.

Тупчыенка Багдана Мікалаеўна 

Аўтар навуковых публікацый:
 

  • Воплощение сюжетов и образов эпоса «Беовульф» в компьютерных и видеоиграх // Европейская художественная культура как ресурс развития мировой цивилизации: Всерос. науч. интернет-конф., 7 окт. – 5 нояб. 2021 г. в рамках междунар. фестиваля «Дни Германии в Тамбове 2021» / Тамбов. гос. муз.-пед. ин-т им. С. В. Рахманинова. – Режим доступа: https://rachmaninov.ru/assets/uploads/konf/dgt_2021/tupchienko-b.n.pdf. – Дата доступа 11.12.2021. 
  • Компаративный анализ легендарного образа Робин Гуда и его воплощения в кинофильме режиссера Джона Ирвина» // Мир культуры: искусство, наука, образование: сб. науч. ст. / Южно-Урал. гос. ин-т искусств имени П.И. Чайковского. – Челябинск: ЮУрГИИ им. П.И. Чайковского, 2021. – Вып. 10. – С. 137–140.
  • Интерпретация англосаксонского эпоса «Беовульф» в кинофильме «Беовульф и Грендель» режиссера С. Гуннарссона // Мир культуры: искусство, наука, образование: сб науч. статей / Южно-Уральский государственный институт искусств имени П.И. Чайковского. – Челябинск: ЮУрГИИ им. П.И. Чайковского, 2020. – Вып. 9. – С. 178–180.
  • Образ мага Мерлина и его интерпретация в киноискусстве и мультипликации [Электронный ресурс] // Национальная культура глазами молодых: сборник материалов XLV итоговой научной конференции студентов, магистрантов, аспирантов (19 мая 2020 г.) / Белорусский государственный университет культуры и искусств. – Минск,2020. – электронный оптический диск (СD-ROM). – Деп. в ГУ «БелИСА» 24.06.2020, № Д202017. – Заглавие с экрана.
  • Языческие и христианские мотивы эпоса «Беовульф» и его экранной версии кинорежиссера Р. Земекиса // Актуальные проблемы социально-гуманитарного знания: материалы III междунар. студенческой науч.-теорет. конф., Минск, БГПУ, 18 апр. 2018 г. – Минск: РИВШ, 2018. – С. 162–165.
  • Современное прочтение средневекового эпоса «Беовульф» в киноискусстве // Актуальные проблемы социально-гуманитарного знания: материалы II междунар. студенческой науч.-теорет. конф., Минск, Белорусский государственный педагогический университет имени Максима Танка (БГПУ), 18 апр. 2017 г. – Минск: РИВШ, 2017. – С. 306–308.

частыя пытанні

Дзе я магу прыпаркаваць аўтамабіль?

Бліжэйшыя парковачныя месцы знаходзяцца ўздоўж вул. Карла Маркса (паркоўка платная)

Ці можна знаходзіцца ў музеі ў верхнім адзенні?

Правілы наведвання музея не прадугледжваюць наведванне экспазіцыі ў верхнім адзенні. Яго неабходна пакінуць у гардэробе.

З якімі рэчамі знаходзіцца ў музейных залах нельга?

Усе сумкі, заплечнікі і пакеты памерам больш за 30х40х20 см, а таксама, парасоны неабходна здаць у гардэроб ці пакінуць у камеры захоўвання. Бутэлькі з вадой праносіць на экспазіцыю нельга, піць ваду можна ў вестыбюлі ці музейным кафэ на першым паверсе.

Ці можна наведваць экспазіцыю музея з дзіцячай каляскай?

Так, мы рады наведвальнікам узроставай катэгорыі 0+. 

Ці ёсць зніжкі на набыццё ўваходнага білета для пенсіянераў?

Ільготы (зніжка 50% на ўваходныя білеты) для людзей пенсійнага ўзросту ў музеі прадугледжаны ў першы панядзелак кожнага месяца  і ў апошнюю сераду кожнага месяца .

Якія ўмовы створаны для наведвання людзей з абмежаванымі магчымасцямі?

Для бесперашкоднага вывучэння экспазіцыі на верхніх паверхах у музеі ёсць спецыяльны пад’ёмнік. Калі ён неабходны для Вашага візіту ў музей, калі ласка, патэлефануйце адміністратару экскурсійнага бюро: +375 17 397 01 63,  +375 25 667 78 19.

У экспазіцыі новага корпуса знаходзяцца спецыяльныя карціны і скульптуры для тактыльнага вывучэння, абсталяваныя гукавым запісам з падрабязным апісаннем твораў.

Ці існуе ў музеі дзень бясплатнага наведвання?

Апошняя серада месяца – дзень ільготнага наведвання (зніжка 50% на ўваходныя білеты).

Ці ёсць у музеі аўдыягід?

Паслуга аўдыягіда аплачваецца пры наведванні ў сувенірным кіёску музея. Аўдыягіды па пастаяннай экспазіцыі музея даступныя на беларускай, рускай, англійскай і кітайскай мовах.

Як мне трапіць на экскурсію?

У экскурсійным бюро адбываецца запіс арганізаваных груп ад пяці чалавек і індывідуальных экскурсій (груп да пяці чалавек).

Запісвацца неабходна як мінімум за тыдзень да меркаванага візіту па  тэлефонах: +375 17 397 01 63,  +375 25 667 78 19

У рамках акцый і спецыяльных мерапрыемстваў музей нярэдка наладжвае зборныя экскурсіі па ўваходным білеце ў музей.