Апісанне праекта:
Дакрануцца рукамі да беларускай гісторыі ХХ стагоддзя ў яе скульптурных партрэтах дае магчымасць распрацаваная ў НММ РБ праграма для дзяцей з парушэннем зроку. Праграма падрыхтавана да 80-годдзя з дня стварэння музея. Падчас заняткаў дзеці з аслабленым зрокам (група да 6 чалавек) наведваюць залы музея, дзе з дапамогай слоўных апісанняў іх знаёмяць з асаблівасцямі развіцця беларускай культуры ХХ стагоддзя на прыкладзе партрэтаў яе вядучых прадстаўнікоў – кампазітара Мікалая Аладава, дырэктара музея Алены Аладавай, мастака Міхаіла Савіцкага, кітайскага паэта і мастака Ці Байшы і г. д.
Другая частка занятку мяркуе ўласна дакладнае тактыльнае вывучэнне копій скульптур і матэрыялаў, з якіх яны выраблены, – мармуру, бронзы, дрэва, каменю. Дзецям прапаноўваюць навобмацак пазнаёміцца з дэталямі партрэта на копіях экспанатаў, знаходзячыся ў дыялогу з вядучым праграму музейным супрацоўнікам. Даследуючы кожны партрэт, лектар стымулюе рабят на абмеркаванне, уключае музычнае суправаджэнне або аўдыёзапісы з галасамі герояў, каб стварыць больш глыбокі стэрэаскапічны вобраз мадэлі скульптурнага партрэта, знаёміць з біяграфіямі, галоўнымі дасягненнямі ў беларускай і сусветнай культуры, адначасова распавядаючы пра прафесію скульптараў – аўтараў гэтых партрэтаў.
Запыт абсталявання:
3D-прынтар для работы з плаcтыкам, 3D-сканер паверхні,
калонка партатыўная, флэшка, крэслы, стол
Адрасная група:
Навучэнцы спецыялізаваных устаноў адукацыі для дзяцей з абмежаваннямі па зроку 10+
Задачамі праекта з’яўляюцца:
– адаптацыя твораў (аб’ёмных экспанатаў) да ўспрымання людзей з абмежаванымі магчымасцямі;
– знаёмства з матэрыяламі скульптуры і іх уласцівасцямі;
– развіццё навыкаў апавядання пра твор мастацтва.
Мэты праекта:
– знаёмства з часткай пастаяннай экспазіцыі музея, аўтарамі твораў, вядучымі скульптарамі Беларусі;
– вывучэнне біяграфічных звестак вядучых асоб – кампазітараў, паэтаў, акцёраў, мастакоў Беларусі і свету ХХ стагоддзя;
– тактыльнае вывучэнне 3D-копій скульптур непасрэдна ў экспазіцыі;
– праслухоўванне аўдыёзапісаў з галасамі герояў занятку, музычнымі творамі, вершамі і г. д.;
– знаёмства з асноўнымі характарыстыкамі скульптуры – рознымі матэрыяламі (мармур, бронза, дрэва);
– абмеркаванне з лектарам “убачанага” рукамі.
Чакаемыя вынікі:
У выніку невідушчыя школьнікі павінны атрымаць вялікі аб’ём інфармацыі: уяўленне пра від мастацтва – скульптуру; зразумець, што азначае жанр партрэта; даведацца пра біяграфію і дасягненні мадэляў скульптараў, значэнне іх ролі ў беларускай або сусветнай культуры; пазнаёміцца з матэрыяламі скульптуры і імёнамі творцаў партрэтаў – беларускімі скульптарамі. Група можа быць інклюзіўнай, гэта значыць уключаць і відушчых удзельнікаў.