Интервью генерального директора Национального художественного музея Анны Кононовой газете «Культура»

Интервью генерального директора Национального художественного музея Анны Кононовой газете «Культура»
Ганна Конанава нарадзілася ў 1986 годзе ў Магілёве. Мастак- жывапісец, педагог. Профільную адукацыю атрымала ў Гімназіі- каледжы імя І.В.Ахрэмчыка. Вышэйшую адукацыю – у Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў. Там жа скончыла і магістратуру.

Прайшла навучанне ў аспірантуры Цэнтра даследаванняў беларускай культуры, мовы і літаратуры НАН Беларусі, дзе абараніла дысертацыю і стала кандыдатам мастацтвазнаўства. Сябра грамадскага аб’яднання “Беларускі саюз мастакоў”. Да прызначэння генеральным дырэктарам Нацыянальнага мастацкага музея займала пасаду прарэктара па вучэбнай рабоце Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў. 

 

У Нацыянальным мастацкім музеі Рэспублікі Беларусь новы кіраўнік. Ім стала Ганна Конанава, у творчым асяроддзі вядомая як мастак, прарэктар Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтвау, яркі прадстаўнік сучаснага пакалення топ-менеджараў у сферы культуры. Ужо ў іпастасі генеральнага дырэктара Ганна Уладзіміраўна адказала на пытанні газеты “Культура”.

— Прапанова заняць гэта крэсла была нечаканай?

— Так. Пагадзілася таму, што маім пакліканнем і вялікай любоўю з самага ранняга дзяцінства была мастацкая творчасць. Я заўсёды падкрэсліваю, што з’явілася на свет у сям’і мастакоў. Як асоба фарміравалася ў мастацкім асяроддзі. Гэта шмат у чым вызначае маё стаўленне да прафесійнай дзейнасці, якая на працягу ўсяго жыцця звя- зана з мастацтвам.

— У вас вучоная ступень кандыдата мастацтвазнаўства. Што было прадметам вывучэння падчас працы над дысертацыяй?

— Мне заўсёды цікава пранікаць у свет ідэй, таму тэмай дысертацыйнага даследавання была “Функцыі святла ў станковым жывапісе Беларусі XX — пачатку XXI стагоддзяў”. У кандыдацкай дысертацыі я разглядала святло не толькі як тэхналагічны і тэхнічны інструмент стварэння жывапіснай работы, а яго анталагічнае значэнне ў творах мастакоў, пытанні каштоўнаснай арыентацыі, свядомага і несвядомага выбару аўтараў у яго выкарыстанні, філасофію святла ў творах мастацтва.

— Вы паспяховы мастак. Гэта будзе дапамагаць або перашкаджаць на новай пасадзе?

— Высокую творчасць нараджае напружанае жыццё і ўпартая праца. Я спадзяюся і стаўлю мэтай, што ўдасца шмат зрабіць у сферы ўласнай творчасці. У мяне занадта сур’ёзны шлях у мастацтве.

— Якія задачы перад вамі паставіў міністр культуры пры прызначэнні?

— Калі коратка, то пашыраць пералік платных паслуг і павышаць даходы па пазабюджэтнай дзейнасці. Ствараць новыя перасоўныя праекты, пры- цягваць маладых мастакоў і пашыраць супрацоўніцтва з установамі адукацыі. Надаць болыш увагі навуковай і рэстаўрацыйнай дзейнасці.

Адпаведна, цяпер думаем, як павялічыць колькасць мерапрыемстваў і наведвальнасць, у якім выглядзе лепш арганізаваць перасоўныя праекты і ці можна ў іх выкарыстоўваць арыгіналы нашых шэдэўраў. Такі досвед у музея ўжо ёсць. Да прыкладу, у межах святкавання Дня Незалежнасці мы праводзілі выставы ў Палацы Рэспублікі і ў Вялікім тэатры оперы і балета. Напрацоўкі ёсць, а механізм ахоўнасці экспанатаў неабходна будзе ўзмацняць і ўдасканальваць.

— Дарэчы, якія перспектывы ў рэстаўрацыйнай майстэрні музея?

— Яе дзейнасць запатрабаваная, заказаў шмат. Маюцца пэўныя магчымасці для нарошчвання аб’ёмаў работ. Гэта прынясе карысць музейнай справе па ўсёй краіне.

Але трэба разумець, што рэстаўрацыя — вельмі карпатлівая праца. Таму рэзкія змены тут немэтазгодныя.

— А як у сучасных умовах развіваецца супрацоўніцтва Нацыянальнага мастацкага музея ў сферы міжнародных абменаў?

— Планамерна. За нядоўгі час, які прайшоў з моманту майго прызначэння, наш музей наведалі паслы Мексікі і Тайланду. Мы дамовіліся аб магчымым супрацоўніцтве з вядучымі музеямі гэтых краін. Ёсць зацікаўленасць у абмене выставамі. Пачнём, хутчэй за ўсё, з віртуальных праектаў.

— У вас ёсць нейкія ўласныя мэты, якія ставіце перад сабой на гэтай пасадзе?

— Ёсць пэўныя чаканні. У 2020 годзе да мяне прыйшло разуменне, што ў моманты грамадзянскай напружанасці, рэвалюцыі, вайны мастацтва перастае быць запатрабаваным. Толькі ў стабільнай дзяржаве квітнее культура. Таму руплівец мастацтва павінен дбаць пра адзінства народа, моц і трываласць дзяржавы.

Адпаведную задачу нам паставіў і Прэзідэнт Беларусі ў сваёй прамове на цырымоніі ўручэння ўзнагарод дзеячам культуры ў Дзень Незалежнасці. Аляксандр Лукашэнка досыць выразна сказаў пра хісткасць і крохкасць міру. Выпрабаванні, якія стаяць перад чалавецтвам цяпер, гэта не столькі пытанне стаўлення да палітыкі. Гэта пытанне бітвы дабра і зла. Экзістэнцыяльнае, сур’ёзнае пытанне. Мір — гэта дабро. Таму дзеячы культуры павінны праз сваю творчасць дбаць аб захаванні міру.

Для мяне важны светапоглядны аспект у любой справе. 3 яго вынікаюць потым і мерапрыемствы, і акцэнты ў планаванні дзейнасці. Традыцыйныя каштоўнасці — тое, што вельмі актуальна сёння. I наконт гэтага ў мяне ёсць задумы. Не хацелася б іх агучваць: планы любяць цішыню. Магу толькі сказаць, што ёсць вялікае жаданне зрабіць нешта карыснае для Радзімы.

Віктар ГАЎРЫШ

Фота з архіва гераіні

Ганна Конанава на фоне свайго твора - партрэта Э.П. Герасімовіч. 2021 год. На выставе, прысвечанай 75-годдзю БДАМ у мастацкай галерэі М. Савіцкага
Ганна Конанава на фоне свайго твора - партрэта Э.П. Герасімовіч. 2021 год. На выставе, прысвечанай 75-годдзю БДАМ у мастацкай галерэі М. Савіцкага

частые вопросы

Где я могу припарковать автомобиль?

Ближайшие парковочные места находятся вдоль ул. Карла Маркса (парковка платная).

Можно ли находиться в музее в верхней одежде?

Правила посещения музея не предусматривают посещение экспозиции в верхней одежде. Ее необходимо оставить в гардеробе.

С какими вещами находиться в музейных залах нельзя?

Все габаритные сумки, рюкзаки и пакеты размером более 30х40х20 см, а также зонты необходимо сдать в гардероб или оставить в камере хранения. Бутылки с водой проносить на экспозицию нельзя, пить воду можно в вестибюле или музейном кафе на первом этаже.

Можно ли посещать экспозицию музея с детской коляской?

Да, мы рады посетителям возрастной категории 0+. 

Есть ли скидки на приобретение входного билета для пенсионеров?

Льготы для людей пенсионного возраста (скидка 50% на взрослые входные билеты) предусмотрены в первый понедельник каждого месяца.

Какие условия созданы для посещения людьми с ограниченными возможностями?

Для беспрепятственного изучения экспозиции верхних этажей в музее есть специальный подъемник. Если он необходим для Вашего визита в музей, пожалуйста, свяжитесь с администратором экскурсионного бюро: +375 17 397 01 63,  +375 25 667 78 19.

В экспозиции нового корпуса находятся специальные картины и скульптуры для тактильного изучения, оснащенные звуковой записью с подробным описанием произведений.

Существует ли в музее день бесплатного посещения?

Первый понедельник месяца – день льготного посещения (скидка 50% на входные билеты).

Есть ли в музее аудиогид?

Услуга аудиогида оплачивается при посещении в сувенирном киоске музея. Аудиогиды по постоянной экспозиции музея доступны на белорусском, русском, английском и китайском языках.

Как мне попасть на экскурсию?

В экскурсионном бюро производится запись организованных групп от пяти человек и индивидуальных экскурсий (групп до пяти человек).

Записываться необходимо как минимум за неделю до предполагаемого визита телефонам: +375 (17) 397 01 63, +375 25 667 78 19. В рамках акций и специальных мероприятий музей нередко устраивает сборные экскурсии по входному билету в музей.

  • Минск
    ул. Ленина, 20

  • понедельник, среда, пятница - воскресенье

    с 11:00 до 19:00

  • четверг

    с 13:00 до 21:00

  • вторник

    выходной день

  • Касса и Музейный магазин

  • понедельник, среда, пятница - воскресенье

    с 11:00 до 18:30

  • четверг

    с 13:00 до 20:30

  • вторник

    выходной день

  • Минская область, Минский район, Острошицко-Городокский с/с, д. Околица
    ул. Ивановская, 17Б

  • среда - воскресенье

    с 10:00 до 17:00

  • Касса

    с 10:00 до 16:30

  • понедельник - вторник

    выходные дни