Фарбы як гукі: пра што гавораць карціны дзяцей з адсутнасцю слыху?

Фарбы як гукі: пра што гавораць карціны дзяцей з адсутнасцю слыху?

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь Галоўны корпус

Выстава прысвечана гадавіне існавання арт-школы “Вышэй за дах” для дзяцей з пазбаўленым і слабым слыхам і праводзіцца ўпершыню пры падтрымцы Нацыянальнага мастацкага музея.

Мы адчуваем вялікую радасць і ўдзячнасць, што менавіта тут ажыццяўляецца наша мерапрыемства.

Гэтай выставай мы паказалі, што дзеці, пазбаўленыя слыху, творчыя. Выяўленчая дзейнасць для такіх дзяцей – не толькі адзін з найважнейшых, але і найбольш даступных сродкаў эстэтычнага выхавання.

Уплыў музыкі, танцаў, мастацкага чытання ў сілу асаблівасцей парушэння слыху і маўлення ў дзяцей гэтай катэгорыі некалькі меншы ў параўнанні з выяўленчай дзейнасцю.

Ці існуюць прадузятасці ў дачыненні да глухіх? ТАК! Таму што мы – “іншыя”.

Прыцягваем да сябе ўвагу “выразнымі жэстамі”, “жывой мімікай” і пластыкай. Дадзенай выставай мы хочам прыцягнуць увагу да сябе яшчэ і мастацкімі сродкамі, падзяліцца нашай творчасцю з вамі, дарагія сябры!

У нашай школе вучацца дзеці з сем’яў бацькоў з адсутнасцю слыху і тых, хто чуе. У другім выпадку дзіця часта выхоўваецца як бы адначасова ў дзвюх культурах. Культура тых, што чуюць, і культура глухіх мае адрозненні. Але ў любым выпадку выяўленчая дзейнасць дзіцяці, якой ён толькі пачынае авалодваць, мае патрэбу ў кваліфікаваным кіраўніцтве з боку дарослага.

У нашай школе гэта мастак-жывапісец, выкладчык з парушэннем слыху Ігнаценка Андрэй Алегавіч. На дадзены момант выпускнік Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў. Андрэй выдатна разбіраецца ў выяўленчым мастацтве, у дзіцячай творчасці, валодае ўсімі неабходнымі метадамі і спосабамі, таму яму ўдаецца развіць у кожнага выхаванца творчыя здольнасці, закладзеныя прыродай. Заняткі з такім педагогам дораць дзецям радасць пазнання, творчасці. Адчуўшы гэта пачуццё аднойчы, дзіця будзе імкнуцца зазнаць яго зноў і зноў, у сваіх малюнках і вырабах расказаць пра тое, аб чым даведаўся, што ўбачыў, перажыў.

Для эстэтычнага выхавання дзяцей і для развіцця іх выяўленчых здольнасцей вялікае значэнне мае знаёмства з творамі выяўленчага мастацтва ў Нацыянальным мастацкім музеі.

Яркасць, выразнасць вобразаў у карцінах, скульптуры, архітэктуры і творах прыкладнога мастацтва выклікаюць эстэтычныя перажыванні, дапамагаюць глыбей і больш поўна ўспрымаць з’явы жыцця і знаходзіць вобразныя выказванні сваіх уражанняў у малюнку, лепцы, аплікацыі.

Сваім мастацкім густам мы хочам падзяліцца са светам тых, хто чуе, і сцерці межы, якія яшчэ існуюць паміж макрасоцыумам людзей са слыхам і мікрасоцыумам глухіх!

Спадзяемся, што такія праекты будуць развівацца і надалей!

іншыя выставы
Выстава "Хронікі Музея беларускага народнага мастацтва. 45 гадоў"
Выстава "Хронікі Музея беларускага народнага мастацтва. 45 гадоў"

Музей беларускага народнага мастацтва

Кудрэвічы. Адданыя мастацтву
Кудрэвічы. Адданыя мастацтву

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь

Выстава "Імгненні жыцця"
Выстава "Імгненні жыцця"

Музей Дом Ваньковічаў

Страты і вяртанні. Лёс мастацкіх каштоўнасцей Дзяржаўнай карціннай галерэі. 1939–1957
Страты і вяртанні. Лёс мастацкіх каштоўнасцей Дзяржаўнай карціннай галерэі. 1939–1957

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь

  • 220030, Мінск
    вул. Леніна, 20

  • панядзелак, аўторак, серада, пятніца - нядзеля

    з 11:00 да 19:00

  • чацвер

    з 13:00 да 21:00

  • Каса і Музейная крама

  • панядзелак, аўторак, серада, пятніца - нядзеля

    з 11:00 да 18:30

  • чацвер

    з 13:00 да 20:30