Выстава "Рускі імпрэсіянізм"

Выстава "Рускі імпрэсіянізм"

Музей В.К. Бялыніцкага-Бірулі

У філіяле Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь “Музей В.К.Бялыніцкага-Бірулі” з 11 лістапада 2025 г. па 1 лютага 2026 г. працуе выстава “Рускі імпрэсіянізм”, на якой прадстаўлена больш як 30 твораў жывапісу з фондаў. Значная іх частка экспануецца пасля доўгага перарыву (ад 20 да 75 гадоў знаходжання ў запасніках), а выбраная – ўпершыню. Дадзены праект дае магчымасць паглядзець на імпрэсіянізм не толькі як на мастацкі накірунак мяжы XIX – ХХ стагоддзя, але як на творчы метад, якім шырока карысталіся на працягу ўсяго ХХ стагоддзя.

Імпрэсіянізм як інавацыйная плынь 1870-х гадоў і “вынаходніцтва” французскіх жывапісцаў пачаўся са скандалу ў мастацкім свеце, але ўжо да пачатку ХХ стагоддзя ён стаў з’явай звыклай і нават некалькі састарэлай, а ў сярэдзіне 1900-х гадоў французскі жывапіс прыняўся за вырашэнне зусім іншых задач. Для рускага мастацтва засваенне логікі імпрэсіяністычнага мыслення і прыёмаў жывапісу пачалося на рубяжы XIX–XX стагоддзяў. На рускай глебе, якая патрабавала ад мастацтва не столькі прыгожай формы, колькі філасофска-змястоўнага падыходу, імпрэсіянізм быў ператвораны і інтэрпрэтаваны ў нацыянальных традыцыях. Абрам Архіпаў, Сяргей Вінаградаў, Канстанцін Каровін, Валянцін Сяроў, Аляксандр Мараваў, Леанард Туржанскі, Аляксей Сцяпанаў, Ігар Грабар, Канстанцін Юон – вось толькі нешматлікія імёны мастакоў, якія склалі славу рускаму імпрэсіянізму. Вельмі многія майстры ў сваёй творчасці прайшлі перыяд уплыву імпрэсіяністычнага жывапісу. 

У савецкі перыяд слова “імпрэсіянізм” набыло негатыўную афарбоўку. Для многіх мастакоў гэта стала пачаткам адмовы ад авангардных пазіцый і зваротам да рэалістычнай традыцыі, але не сухога акадэмічнага ўзору, а змененай павевамі пленэрнага імпрэсіяністычнага жывапісу, які (шмат у чым дзякуючы вучню К. Каровіна і любімаму мастаку І. Сталіна шчыраму імпрэсіяністу А. Герасімаву) да сярэдзіны ХХ стагоддзя стаў адным з вядучых творчых метадаў савецкіх мастакоў:  Аляксандра Асмёркіна, Генрыха Паўлоўскага,Таццяны Яблонскай і інш.

Урачыстае адкрыццё выставы – 11 лістапада а 17.00. 

Куратар – навуковы супрацоўнік Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь Дар’я Барташук.

1
Архіпаў Абрам Яхімавіч. "Баба". 1927.
1
Сцяпанаў Аляксей Сцяпанавіч. "Цугам".
1
Юон Канстанцін Фёдаравіч. "Ніжні Ноўгарад. Вясновы вечар". 1902.
1
Дасекін Мікалай Васільевіч. "Венецыя". 1886-1896.
1
Каровін Канстанцін Аляксеевіч. "Сонечны дзень". 1914.
1
Грабар Ігар Эмануілавіч. "Дуб". 1926.
1
Багданаў-Бельскі Мікалай Пятровіч. "У перавозу". 1915
іншыя выставы
Руская ікона і мастацкае ліццë XVI – пачатку XX ст.
Руская ікона і мастацкае ліццë XVI – пачатку XX ст.

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь

Абярэжнае кола: жывапіс, графіка, скульптура, дэкаратыўна-прыкладное мастацтва
Абярэжнае кола: жывапіс, графіка, скульптура, дэкаратыўна-прыкладное мастацтва

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь

Заўтра я ўспомню
Заўтра я ўспомню

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь

Калі пайду далінай смяротнага ценю
Калі пайду далінай смяротнага ценю

Нацыянальны мастацкі музей Рэспублікі Беларусь

  • 220030, Мінск
    вул. Леніна, 20

  • панядзелак, серада, пятніца - нядзеля

    з 11:00 да 19:00

  • чацвер

    з 13:00 да 21:00

  • аўторак

    выходны дзень

  • Каса і Музейная крама

  • панядзелак, серада, пятніца - нядзеля

    з 11:00 да 18:30

  • чацвер

    з 13:00 да 20:30

  • аўторак

    выходны дзень