Партрэт дачкі
Станюта Міхаіл Пятровіч- 1923
- Беларускае мастацтва ХX — пачатку XXI ст.
- Жывапіс
- Кардон, тэмпера
Стэфанія Станюта – народная артыстка Беларусі, своеасаблівы сімвал беларускага тэатра – пражыла доўгае, насычанае, яркае жыццё. За яе плячыма дзясяткі сыграных роляў у Беларускім дзяржаўным акадэмічным тэатры імя Янкі Купалы, якому актрыса аддала больш за 70 гадоў. Стэфаніі Міхайлаўне пакінулі шмат прысвячэнняў, але самы вядомы партрэт артысткі належыць пэндзлю яе бацькі Міхаіла Станюты і з’яўляецца адной з жамчужын у калекцыі Нацыянальнага мастацкага музея Рэспублікі Беларусь.
Партрэт створаны ў адзіным творчым парыве, свабодна і шырока.
Маладая дзяўчына ў лёгкай сукенцы простага крою захоплена глядзіць кудысьці ўдалячынь, яе твар абрамляюць доўгія косы, што спускаюцца прама на калені. Упершыню гэтая праца была прадстаўлена на выставе ў 1923 годзе і па праве лічыцца найлепшым творам Міхаіла Станюты. Атрымаўшы цудоўную мастацкую адукацыю ў вядомай мінскай рысавальнай школе Якава Кругера і ў студыі мастачкі Пальміры Мрачкоўскай, скончыўшы Вышэйшыя мастацка-тэхнічныя майстэрні ў Маскве, у 1920-я гады Міхаіл Станюта становіцца адным з лідэраў мастацкага працэсу, удзельнікам і арганізатарам першых усебеларускіх выстаў.
Большасць яго твораў да 1941 года была страчана або загінула падчас Вялікай Айчыннай вайны і акупацыі Мінска. “Партрэт дачкі” цудам захаваўся і быў вернуты ў 1948 годзе з Германіі.
1920-я былі перыядам фарміравання беларускай мастацкай школы, перыядам нацыянальнага адраджэння, калі многія мастакі імкнуліся расшыфраваць традыцыі мінулага, “разгаварыць” нацыянальную культуру, знайсці з ёй дыялог. У ”Партрэце дачкі” М. Станюты выразна бачныя самабытная стылізацыя, нацыянальны каларыт і парасткі новага стылю мадэрн, новай сучаснай мовы – на стыку прафесійнай і народнай. Мастак не проста спісвае з натуры сваю дачку. Ён загадзя зменьвае яе звычайнае аблічча ў духу эпохі мадэрну, якому быў блізкі вобраз жанчыны, таямнічай, якая нагадвае ці то русалку, ці то багіню. Прыкметы мадэрну адгадваюцца ў казачнасці і тэатралізацыі дзеяння, у ярка выяўленай лінейнай рытміцы і ў дэкаратывізме колеру.
Вобраз юнай Стэфаніі ў гэтым партрэце пераклікаецца з паэзіяй сімвалістаў, з тэатральнымі спектаклямі, таму лёгка напаўняецца алегарычным сэнсам, алегарычным зместам.
220030, Мінск
вул. Леніна, 20
панядзелак, аўторак, серада, пятніца - нядзеля
з 11:00 да 19:00
чацвер
з 13:00 да 21:00
Каса і Музейная крама
панядзелак, аўторак, серада, пятніца - нядзеля
з 11:00 да 18:30
чацвер
з 13:00 да 20:30
220030, Мінск
вул. Інтэрнацыянальная, 33А
аўторак - пятніца:
з 11:00 да 19:00
субота
з 10:00 да 18:00
нядзеля - панядзелак:
выходныя дні
223054, Мінская вобласць, Мінскі раён, Астрашыцка-Гарадоцкі в/с, в. Аколіца
вул. Іванаўская, 17Б
серада - нядзеля
з 10:00 да 17:00
Каса
з 10:00 да 16:30
панядзелак - аўторак
выходныя дні
212030, Магілёў
вул. Ленінская, 37
серада - нядзеля:
з 10:00 да 18:00
панядзелак - аўторак:
выходныя дні